Zespół Szkół
im. Mikołaja Kopernika

ul. Racławicka 2
66-620 Gubin
tel./fax 068 455 81 46

e-mail: jjedynkagubin@poczta.fm
Historia Dokumenty Terminy zebrań Pedagog SP nr 1 Osiągnięcia Terapia logopedyczna
Rekrutacja Plan lekcji Terminy rad pedagogicznych Pedagog gimnazjum Projekty Gabinet terapeutyczny
Aktualności
Gabinet logopedyczny
sala 18

Godziny pracy:
Poniedziałek 7.45 – 13.30
Wtorek 7.45 - 13.30
Środa 10.00 – 15.00
Czwartek 9.30 - 13.30
Piątek 7.45 – 13.15

                        Terapia logopedyczna
Terapia logopedyczna to specyficzne, zamierzone oddziaływania ukierunkowane na usunięcie wszelkich zakłóceń procesu porozumiewania się, gdyż ostatnie badania wykonane przez Uniwersytet Śląski wskazują, że 40% polskich sześciolatków ma kłopoty z prawidłowym wymawianiem głosek. Ponad połowa uczniów pierwszych trzech klas szkoły podstawowej wypowiada się niewyraźnie, krzykliwie lub zbyt cicho. To dwukrotnie więcej niż przed dwudziestu laty! Za kilka lat większość dzieci mających wady wymowy będzie miała kłopoty ze znalezieniem atrakcyjnej pracy, jeśli nikt z nimi nie będzie pracował nad poprawą wysławiania się. I dlatego tak ważna jest terapia logopedyczna.


mgr Renata Kuczyńska-Wichmann
                         logopeda
         terapeuta pedagogiczny


Trapią logopedyczną w naszej szkole objęto czterdzieścioro siedmioro uczniów, każdy z nich ma ułożony indywidualny program terapii, w zależności od rodzaju zaburzenia, wieku i możliwości psychofizycznych. Staram się, aby w gabinecie panowała spokojna, domowa atmosfera. Chciałabym, aby dzieci czuły się tu dobrze, bez obaw ćwiczyły i uczyły się prawidłowej wymowy najczęściej poprzez zabawę. Dążę do tego, żeby spotkania były przyjemnością, a nie kojarzyły się z kolejną wizytą u specjalisty. Z doświadczenia wiem, że taki system ułatwia kontakt z dzieckiem, a przede wszystkim przyspiesza terapię i polepsza jej skuteczność. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają do 25 minut w zależności od możliwości indywidualnych dziecka.

Oddziaływania terapeutyczne mają na celu:

  • usuwanie zaburzeń mowy;
  • przywracanie mowy w przypadku jej utraty;
  •  nauczanie mowy, która się nie wykształciła;
  • wypracowanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej zarówno w mowie jak i w piśmie.

         Czas trwania terapii uzależniony jest:

  • od wieku dziecka (im wcześniej zaczynamy, tym szybciej osiągamy sukces);
  •  stopnia złożoności wady;
  • indywidualnych cech psychofizycznych dziecka;
  • współdziałania z domem rodzinnym (dziecko powinno zalecony materiał wykonywać w domu), nauczycielami, a także ortodontą, laryngologiem, audiologiem czy neurologiem.
W terapii logopedycznej wykorzystuję:
-
ćwiczenia usprawniające motorykę i kinestezję aparatu artykulacyjnego,
- ćwiczenia oddechowe , fonacyjne i artykulacyjne,
- ćwiczenia słuchu fonemowego,
- logorytmikę,
- masaż Castillo Moralesa,
- kinezjologię edukacyjną - gimnastykę mózgu,
- ergoterapię,
- relaksację,
- terapię ruchowa połączoną z zabawą, ćwiczenia ortograficzne.
Diagnozy logopedyczne Dla rodziców
Inne  
 

Biblioteka
Pielęgniarka
Świetlica sp
Świetlica gimnazjum
Samorząd Szkolny
Uroczystości szkolne
Zajęcia pozalekcyjne
Konkursy i zawody
Podręczniki
Rada rodziców
Najlepiej czytająca klasa
SKO
Sport
Galeria sp
Galeria gimnazjum
1% podatku dla szkoły